Santiago de Chile

Nowoczesna i europejska. Taka właśnie jest stolica Chile. Poczuliśmy się w niej, jak w ładniejszej Warszawie ;)

Położenie Santiago jest idealne, 2 godz dzielą je zarówno od oceanu, jak i gór. Niedaleko miasta znajdują się także winnice. Z kolei lotnisko oraz liczne firmy autobusowe pozwalają dotrzeć w odległe zakątki kraju np. do Patagonii.

Miasto bardzo nam się spodobało. Głównie dlatego, że jest czyste, choć musimy zaznaczyć, że poruszaliśmy się w obrębie centrum lub jego okolicach. W dalszych dzielnicach podobno nie jest już tak ładnie i bezpiecznie. Udało nam się znaleźć niedrogi hostel w samym sercu miasta na Plaza de Armas, z wielkim tarasem i pięknym widokiem :) W Santiago spędziliśmy tydzień czekając na lot do Punto Arenas. Mieliśmy więc trochę czasu, by zwiedzić miasto i zaplanować kilkudniowy trekking w parku Torres del Paine.

Podczas naszej podróży poznajemy różnych ludzi. Zazwyczaj o nich nie wspominamy, ale jedna rodzinka spotkana w hostelu w Santiago przykuła naszą uwagę ;) Brytyjska para z trójką dzieci w wieku 5, 8 i 9 lat. Już ponad 2 miesiące zwiedzają Amerykę Południową, a podróżować planują przez rok. Przygotowywali się dwa lata, sprzedali dom w UK i ruszyli w drogę :) Jak widać, z dziećmi też można :) Swoje przygody opisują na blogu: https://macneilandjones.wordpress.com.

To, co nam się nie podobało w Santiago, to oczywiście ceny ;) oraz niekompetentne osoby w biurach informacji turystycznej czy innych miejscach. Nachodziliśmy się, straciliśmy czas, a i tak ostatecznie musieliśmy szukać odpowiedzi w internecie. Myśleliśmy, że w Chile usługi turystyczne są na wyższym poziomie. Podobno w Argentynie jest lepiej. Niedługo to sprawdzimy ;)

Poniżej kilka praktycznych informacji, które może zaoszczędzą innym trochę czasu ;)

Dojazd z lotniska do centrum
- Tur Bus i Centropuerto mają regularne kursy do/z Santiago, cena 1 700 clp w jedną stronę
- Tur Bus odjeżdża z terminala Terminal de buses Santiago koło stacji metra Universidad de Santiago
- Centropuerto ma przystanek koło stacji metra Los Heroes, bilet kupuje się u kierowcy, po drodze są jeszcze dwa przystanki
- rozkłady jazdy obu firm można sprawdzić w internecie. Tur Bus kursuje od 5 rano do 1 w nocy, a Centropuerto od 6 do 22. Jest to szczególnie ważne, jeśli ma się poranny lot, a nie chce się wydawać na taxi
- a koszt taxi to 15 000 - 18 000 clp

Metro
- od pon do pt kursuje w godz 6 - 23
- bilet jednorazowy można kupić w okienku na stacji
- ceny biletów są różne i zależą od pory dnia

Punkt widokowy Cerro San Cristóbal
- wjazd kolejką to 2 000 clp w obie strony
- alternatywą jest 30-minutowy spacer na górę

Terminale autobusowe
- jest ich kilka, dlatego należy wcześniej zorientować się, z którego odjeżdża nasz autobus lub na którym nas wysadzi np. firma Romani mająca tanie bilety do Valparaiso odjeżdża z terminala Pajaritos koło stacji metra o tej samej nazwie, a pozostałe firmy typu Turbus, Pullman czy Condor z metra Universidad de Santiago